13 Kasım 2010 Cumartesi

ben yakın sen uzak



Ana baashaq el-bahr
Statik bir günü dalgalandıran şey, o ince sesli kadının "ben denize aşığım" demesi oldu. Yamulduğumu hissediyorum. Rafa kaldırdığım ilaçlara mı koşmalı?

Nagat El Saghira'nın söylediği "Ana baashaq el-bahr" şarkısı sadece müziğiyle değil, sözleriyle de ayrı bir güzelliğe sahip olunca, yamukluk hissi de ikiye katlandı. Özellikle de en sonunda:

"Anta habibi... Anta qull'el-hayat"

(İngilizcesini bulduğum sözleri Türkçeye çevirmeye çalıştım, buyrun)

Ben denize aşığım,
Senin gibi sevgilim, sevgi dolu
Ve bazen senin gibi, deli dolu
Göçmen, misafir
Bazen, senin gibi, gizemli
Bazen, senin gibi, üzgün
Ve bazen sepsessiz
Denize aşığım

Ben semaya aşığım,
Senin gibi, bağışlayıcı
Yıldızlarla ve mutlulukla örülmüş
Bir sevgili, bir yabancı
Çünkü senin gibi, çok uzak
Ve bazen, senin gibi, çok yakın
Şarkı dolu gözlerle,
Semaya aşığım

Ben yola aşığım,
Çünkü üstünde tanıştık
Mutluluğumuz ve sefaletimiz
Dostlarımız ve gençliğimiz
Gözyaşlarımızın güldüğü yerde
Ve mumlarımızın ağladığı yerde
Dostumuzu kaybettiğimiz
Yola aşığım

Ben denize aşığım
Ve ben semaya aşığım
Ve ben yola aşığım
Çünkü bunlar hayat
Ve sen sevgilim,
Sen hayattaki herşeysin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder